Een onderzoek van de Britse consumentenorganisatie Which? heeft uitgewezen dat passagiers op korte vluchten het Ierse Ryanair beoordelen als slechtste maatschappij.

De maatschappij scoort slecht op het gebied van het toestaan van bagage, het boarding proces, beenruimte en de kwaliteit van eten en drinken aan boord.

Aan de andere kant van de uitkomsten staat de maatschappij Aurigny Air Services uit Guernsey, die als beste werd beoordeeld op het terrein van de korte vluchten. De maatschappij staat 20 kilo bagage toe en biedt gratis dranken aan boord.

Naast Aurigny Air Services worden Swiss International Air Lines, Norwegian Air Shuttle en Turkish Airlines als de top vier beste Airlines gewaardeerd in het onderzoek.

Ryanair wil klantvriendelijker worden

Which? heeft 12.750 mensen ondervraagd. In het onderzoek zijn de recent aangekondigde verbeteringen bij Ryanair niet meegenomen.

De Ierse luchtvaartmaatschappij wil af van zijn weinig klantvriendelijke imago. Topman Michael O’Leary gaf voor het eerst toe dat een klantvriendelijkere benadering wellicht zou kunnen lonen. Hij erkende dat Ryanair er met zijn strikte naleving van de regeltjes een handje van heeft “mensen onnodig pissig te maken”. Hij beloofde daar het komende jaar werk van te maken.

Volg de luchtvaartsector op Luchtvaartnieuws.nl.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl